Zentro autodefinituaren eraldaketa globala
Ikastetxearen Eraldaketa eta Hobekuntza Plana garatzea, ikastetxean bertan sortutako jarduera-ildoen arabera.
Programa hiru fasetan ezarriko da, gutxienez hiru ikasturtetan:
1. Fasea
Ikastetxearen barne-balorazioa: Non gaude? Ekintza-plana zehaztea: nora iritsi nahi dugu?
- Programa bultzatzen duten batzordeak sortzea eta lan sareak eratzea.
- Ikastetxearen egoeraren analisia, hezkuntza inklusioari, estrategia metodologikoei eta abarri dagokienez.
- Ikastetxearen barne baloraziora eta eraldaketa prozesuetara bideratutako prestakuntza.
- Hobekuntza-ildoak identifikatzea eta hezkuntza eraldatzeko esperientzia pilotuak abian jartzea.
2. Fasea
Funtsezko alderdiak biltzen dituen Ekintza Planaren garapena:
- Absentismoa eta uzte goiztiarra prebenitzeko neurriak.
- Taldeko kide izatea eta gelako giro positiboa sustatzea.
- Aniztasunarekiko arretaren antolaketa inklusiboa: laguntza inklusiboak, irakaskuntza partekatua, etab.
- Ikasgelako metodologia aktiboak, parte-hartzaile eta inklusiboak sartzea edo orokortzea.
- Zentroko profesionalen koordinazioa eta talde lana.
- Familien eta gizarte ingurunearen parte-hartze aktiboa.
- Espazioak, materialak, taldekatzeak eta ordutegiak.
3. Fasea
Klaustroan baloratu eta adostutako aldaketa-proposamenak sistematizatzea eta finkatzea:
- Aurreko fasean hartutako metodologia-, curriculum- eta antolaketa-akordioak praktikan jartzea. Praktika horren balorazioa ikasturtea bukatzean.
- Prozesuaren eta ikasleen emaitzak balorazioa.
- Proposamenak eta erabakiak IHP eta UPOn islatu
Bi modalitateetako ikastetxeek (A eta B) tutoretza lanak burutuko dituzte programaren aurreko faseetako batean dauden beste zentro batzuekin, eta aholkuak eta laguntza emango diete barne-balorazioko prozesuan, ekintza-planaren diseinuan eta jardueren zehaztapenean.